Matek a gyakorlatban – Nyíregyházi gimnazisták jártak a Bosnyák téren

A geodéziai kiállítást, a térképtárakat és a Légifilmtárat is megtekintették a diákok

A nyíregyházi Waldorf iskola gimnazista diákjai tettek tanulmányi látogatást a Lechner Tudásközpont Bosnyák téri székházába június 18-án, ahol geodéziai munkaeszközökön, régi papír alapú térképeken és digitalizálásra váró légifotókon keresztül ismerhették meg a matematika órán tanultak gyakorlatbeli alkalmazását.

A nyíregyházi Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 10. osztályos tanulói és tanáraik látogattak el a Lechner Tudásközpont Bosnyák téri székházába június 18-án, hogy közelebbről megismerjék a matematika órán szerzett tudásuk gyakorlati alkalmazását. A tananyag részeként a Waldorf iskolásoknak a gyakorlat kapcsán is meg kell tapasztalniuk, hogy a matematika nem csupán az összefüggések megértéséről szól, hanem azzal is tisztában kell leniük, hogyan végezhetnek pontos számításokat, és azokat hogyan lehet megbízhatóan ellenőrizni. A logaritmusszámítás, a szinusz- és koszinusztétel, valamint az ezeken alapuló számítási eljárások gyakorlati alkalmazását jól szemlélteti a geodézia, így lett a tanulmányi látogatás célpontja a Bosnyák tér, amelynek gyűjteményein keresztül a gimnazisták találkozhattak a térképkészítés alapvető lépéseivel, eszközeivel, a földméréstől egészen a térkép megrajzolásáig.

A hat diákból és két tanárból álló csoport először a Bosnyák téri épület földszintjén kiállított geodéziai eszközöket nézte meg, majd a kataszteri és topográfiai térképtárba is betekintett. A topográfiai térképtárban a diákok kiválasztották a Nyíregyházát ábrázoló térképszelvényt, és azon megkeresték az iskolájuk épületét, és a saját lakóházukat is. Ezután következett a Légifilmtár bemutatása, ahol megvizsgálhatták közelről, hogyan is néz ki egy légifényképező kamera, majd végigkövethették a filmelőkészítés és a fotók szkennelésének folyamatát is.

Fotó: Rehorovics Gyula / Lechner Tudásközpont

 

Tábi Emőke